4 Mart 2014 Salı

FRAMBUAZLI CHEESCAKE



FRAMBUAZLI CHEESCAKE


Sizde benim gibi frambuaz delisiyseniz kesinlikle bu tarifi denemelisiniz.Bu tarifi ilkdefa kuzenim nihan ablamın elinden yedim yemez olaydım şimdi vazgeçilmezlerim arasına girdi diyebilirim.Şimdide bunun çikolatalısını ganajlı denicem eminim oda harika olur enkısa zamanda deneyip sizlerle paylaşıcam diyip tarifime geçiyorum ve kesinlikle denemenizi öneriyorum.

DİPNOT:Aceleden resim çekmeyi unuttum fakat kuzenciğim sağolsun unutmamış resimini çekip bana yollamış burdan ona teşekkürü borç biliyorum elifimmm öpüyorum seni :)


FRAMBUAZLI CHEESCAKE

MALZEMELER


2 paket burçak bisküvi
100gr tereyağ

CHEES KREMASI İÇİN

500gr labne
2 yemek kaşığı yoğurt
1 su bardağı tozşeker
2 adet yumurta 
1 yemek kaşığı un

SOS

2 paket meyveli sos ( malum markadan :) )
1,5 su bardağı su

YAPIM AŞAMALARI

*Büsküvileri rondodan geçirip un haline getirin.tereyağınıda eritip ılıtın un haline gelmiş büsküvilerin içine döküp yoğurun.iyice karıştığından emin olduğunuzda pasta çemberinizin içine yağlı kağıt serin ve bu karışımı elinizle bastıra bastıra yayın yaklaşık 1cm yüksekliğinde bir tabanımız olucak.dolapta beklemeye alın.
*öncelikle fırınınızı 150c ayarlayın.Labneyi yoğurtla çırpın.Toz şekeri ilave edip çırpmaya devam edin.Oda ısısında beklettiğimiz yumurtaları teker teker kırıp düşük derecede karıştırmaya devam edin .Enson olarak unu da ilave edin karıştırıp dolaptan çıkaardığımız kalıbın içine döküp fırına verin tam 55dak pişirin.Soğuduktan sonra buzdolabında birgece bekletin.
*2 paket meyve sosunuda arkasındaki gibi pişirme yöntemiyle ama 1,5 su bardağı suyla pişirip soğuyunca dolapta beklettiğimiz cheescakimizin üzerine ilave edin ve 1 gün boyunca dolapta dinlendirin.daha sonrada afiyetle yiyin :)


NOT: Malzemeler oda ısısında olsun.
Yumurtaları teker teker kırıp düşük ayarında kısa süreli çırpın.
Kek kısmı fırında piştikten sonra hemen çıkarmayın.fırının kapağını açık bırakıp orada soğumaya bırakın.

EN ÖNEMLİSİ BİRGECE ÖNCEDEN YAPIP HAZIRLAYIN BUZDOLABINDA DİNLENDİRİN.                       

                                                                                                       ŞİMDİDEN AFİYET BAL ŞEKER OLSUN :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder